oil filter relocation

Q&A regarding engines, turbos, and intercoolers and power upgrades

oil filter relocation

Postby jlcelica » Tue Oct 05, 2004 3:50 pm

Ok 2,000 miles on the swap is coming up soon , in about 500 miles, and the way my turbo i clocked it is hard to remove the filter. When i say hard i mean impossible without removing the turbo. SO i want to do the relocation mod. I've seen a couple kits for it marked as universal , but what kind of modification is needed to get them to fit. Is there any kit designed for the celicas? where's a good place to mount the new oil filter?
Members don't see the above ad. Register now - it's free!
jlcelica
Club Member
 
Posts: 40
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:53 am
Location: San Antonio TX

Postby toayoztan » Tue Oct 05, 2004 4:51 pm

I don't mean to go off subject, but do you have a pic of your setup? I'm curious how you clocked your turbo so i "won't make the same setup"...(i really don't want to relocate my turbo if it ever comes time to clocking)...thanks!

I don't know of any oil filter relocation kit either, sorry i can't help you!

Bryan
2017 Pilot Elite
2014 Juke NISMO RS
1994 Supra TT 6spd
1993 Alltrac - http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php?f=44&t=37466
1977 Celica GT Liftback
2015 Grom
1977 GL1000
User avatar
toayoztan
GTFour God
 
Posts: 6734
Images: 1
Joined: Wed Aug 11, 2004 5:51 am
Location: Oklahoma

1993 Toyota Celica

Postby jlcelica » Tue Oct 05, 2004 5:02 pm

lol you would be hard pressed to make the same setup if you like A/C .
Image
i guess it would be considered clocked and flipped .
jlcelica
Club Member
 
Posts: 40
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:53 am
Location: San Antonio TX

Postby toayoztan » Tue Oct 05, 2004 5:05 pm

Haha, ahh okay, yeah flipped also! I saw that earlier today from another post about "clocking turbo suggestions" or something. Someone mentioned the ABS unit being in the way too...did that happen for you or just the AC compressor?

Again, sorry for the off subject!

Thanks!
Bryan
2017 Pilot Elite
2014 Juke NISMO RS
1994 Supra TT 6spd
1993 Alltrac - http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php?f=44&t=37466
1977 Celica GT Liftback
2015 Grom
1977 GL1000
User avatar
toayoztan
GTFour God
 
Posts: 6734
Images: 1
Joined: Wed Aug 11, 2004 5:51 am
Location: Oklahoma

1993 Toyota Celica

Postby alltracman78 » Tue Oct 05, 2004 5:31 pm

Damn man, didn't you notice when you were istalling the man?

As for kits, you should be able to get one from almost any big performance place. NOPI, Summit, ect. I got one from Summit a couple of years ago. Never used it tho.
Image
User avatar
alltracman78
GTFour God
 
Posts: 4675
Joined: Mon Aug 09, 2004 9:04 am
Location: Ma

Postby jlcelica » Tue Oct 05, 2004 7:21 pm

toayoztan wrote:Haha, ahh okay, yeah flipped also! I saw that earlier today from another post about "clocking turbo suggestions" or something. Someone mentioned the ABS unit being in the way too...did that happen for you or just the AC compressor?

Again, sorry for the off subject!

Thanks!
Bryan


It's a 91 Celica GT automatic so no ABS. I took out the A/C ,and no power steering. I was eventually going to go with a relocation kit but wanted to wait till i needed to get the oil changed since i don't drive the car maybe 30 miles a week.
jlcelica
Club Member
 
Posts: 40
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:53 am
Location: San Antonio TX

Postby illGT4 » Tue Oct 05, 2004 9:42 pm

an auto? :( bummer...

but yeah, tons of places sell oil relocation kits.

good luck.
Imagewww.illtuned.com

- Professional Motor Sports Driver & Instructor
- Vehicle Dynamics Specialist
- I4WDTA 4x4 Certified Trainer

User avatar
illGT4
Established Member
 
Posts: 1820
Joined: Mon Aug 09, 2004 3:39 am
Location: New Castle PA

Postby jlcelica » Wed Oct 06, 2004 12:12 am

illGT4 wrote:an auto? :( bummer...

but yeah, tons of places sell oil relocation kits.

good luck.


if i could figure out what is wrong with my first gear it would be faster than a 5speed swap. :smokes:
jlcelica
Club Member
 
Posts: 40
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:53 am
Location: San Antonio TX

Postby toayoztan » Wed Oct 06, 2004 1:13 am

jlcelica wrote:
illGT4 wrote:an auto? :( bummer...

but yeah, tons of places sell oil relocation kits.

good luck.


if i could figure out what is wrong with my first gear it would be faster than a 5speed swap. :smokes:


For drag, yes, it will.

Bryan
2017 Pilot Elite
2014 Juke NISMO RS
1994 Supra TT 6spd
1993 Alltrac - http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php?f=44&t=37466
1977 Celica GT Liftback
2015 Grom
1977 GL1000
User avatar
toayoztan
GTFour God
 
Posts: 6734
Images: 1
Joined: Wed Aug 11, 2004 5:51 am
Location: Oklahoma

1993 Toyota Celica

Postby alltracman78 » Thu Oct 07, 2004 2:02 pm

jlcelica wrote:
illGT4 wrote:an auto? :( bummer...

but yeah, tons of places sell oil relocation kits.

good luck.


if i could figure out what is wrong with my first gear it would be faster than a 5speed swap. :smokes:


Yeah, my 91 is a auto. Only reason I don't have a 3S in it right now is because the 5S ecu controls the trans too (It has ECT) :x
Image
User avatar
alltracman78
GTFour God
 
Posts: 4675
Joined: Mon Aug 09, 2004 9:04 am
Location: Ma


Return to Performance and Power

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest