First scandinavian?

Practical

New member
Ja jeg er dansker. Jeg har boet i USA siden 1993. Min 1990 AllTrac er original bortset fra følgende udstyr fra Europa: sidespejle og forlygter af mærket Cibié.

En ST185 må være en fed bil i Norge. Ihvertfald med de rigtige dæk. Her i Baltimore er der kun et par snefald hver vinter, så jeg kører med sommerdæk af mærket KUMHO Ecsta 711 i størrelsen 215/50 HR15. Sidst det sneede kunne jeg konstatere at den går fra 0-60 km/h på 4 sekunder men fra 60-0 km/h på 400 meter. Næste vinter flytter jeg lidt længere nordpå (Philadelphia) så jeg vil overveje vinterdæk. Min instruktionsbog give som vinterdæk den alternative dækstørrelse 195/60 R 15. Jeg ville så anskaffe helårsdæk da vinteren byder på mange dage med tørre veje, f.eks. Pirelli P6 Four Seasons. Fortæl gerne hvilke hjul/dæk i anvender om vinteren!

En ting der irriterer mig er at bagruden gerne dugger til indvendigt om vinteren. Jeg mener dette skyldes at der ikke ventilation nok gennem kabinen. Den amerikanske model har muligvis mindre ventilation end den europæiske da den har sidemarkeringslys batil på siden hvor den europæiske tilsyneladende har udluftning. Jeg vil være interesseret i at høre alle jeres vintererfaringer og tips.

Med venlig hilsen
Søren
 

sleeper

New member
Practical":y8g581pk said:
Ja jeg er dansker. Jeg har boet i USA siden 1993. Min 1990 AllTrac er original bortset fra følgende udstyr fra Europa: sidespejle og forlygter af mærket Cibié.

En ST185 må være en fed bil i Norge. Ihvertfald med de rigtige dæk. Her i Baltimore er der kun et par snefald hver vinter, så jeg kører med sommerdæk af mærket KUMHO Ecsta 711 i størrelsen 215/50 HR15. Sidst det sneede kunne jeg konstatere at den går fra 0-60 km/h på 4 sekunder men fra 60-0 km/h på 400 meter. Næste vinter flytter jeg lidt længere nordpå (Philadelphia) så jeg vil overveje vinterdæk. Min instruktionsbog give som vinterdæk den alternative dækstørrelse 195/60 R 15. Jeg ville så anskaffe helårsdæk da vinteren byder på mange dage med tørre veje, f.eks. Pirelli P6 Four Seasons. Fortæl gerne hvilke hjul/dæk i anvender om vinteren!

min gjør 0-97 på 4.3 sec den!! :D :D :D


En ting der irriterer mig er at bagruden gerne dugger til indvendigt om vinteren. Jeg mener dette skyldes at der ikke ventilation nok gennem kabinen. Den amerikanske model har muligvis mindre ventilation end den europæiske da den har sidemarkeringslys batil på siden hvor den europæiske tilsyneladende har udluftning. Jeg vil være interesseret i at høre alle jeres vintererfaringer og tips.

Med venlig hilsen
Søren

jeg kjører st165 jeg! og det er ganske spess i norge! (finnes bare en 3-4 av de i norge!)

bruker ikke bilen om vinteren så jeg kan ikke gi deg noen tips på dette!
 
A

Anonymous

Guest
Enda en norske :)

Kjørte 99' Celica ST tidligere, men nå som den er vrak og spiker har jeg funnet meg en 92' Celica Turbo 4WD ("ST185 / GT-4") jeg planlegger å kjøpe.

Tror ST185 er ganske sjelden bil i Norge.. Og tror nok at jeg vil bli fornøyd.
 

celicat93

New member
hersta borda ferde mardu fleebe!

swedish_chef.jpg


just kidding guys, I love Scandinavia, have a few friends from Finland and Sweden, welcome to the boards ;)
 
i wish i was :)

my ancestry is 50% swedish, 25% norwegian, 25%danish on my mom's side. i would like to make the move back.

i was trying to learn norwegian for a bit, but didn't get so far :doh: about all i can remember is hvordan star det til? if that's even spelled right. haha

oh well.
 

Tazka

New member
Hi!
I guess im the first 100% finnish poster here?

Just bought my 92' All-trac from sweden last week 8)
Cars are alot cheaper in sweden than in finland so that's the main reason i imported it from there.
 

TheAutoholic

New member
I'm 1/4 Swedish, and My good friend is 100% Danish. He was born in Arhus, then moved over to the states. 8)

We have arguements all the time on how to spell his last name, "Anderson" or "Andersen". :D
 
A

Anonymous

Guest
Tazka":2sq6lrvl said:
Hi!
I guess im the first 100% finnish poster here?
Mä oon varmaan sitte toinen suomalainen täällä. Vai onko muitakin?

Hello. Im also from Finland. Bought ST165 few months ago. Also imported from sweden.
 

Olli

New member
Myös Suomesta! :)

För svenskspråkig -> Jag kommer från Finland :lol:

For the danish, dunno what to say. :roll:

Just kidding, nice to see so many Scandinavians here. :)

-Olli
 
Top